Het gaat weer beter met de economie. IBG Incasso kan dit ook merken. Hoe? Veel opdrachtgevers zijn zo druk met het fabriceren van hun product of het leveren van hun diensten, dat hun debiteurenbeheer verslapt. Bij een stijgend aantal vorderingen dat wij ontvangen, is het ‘voorwerk’ helaas niet altijd goed gedaan.
Om een paar voorbeelden te noemen:
- Er zijn geen of te weinig aanmaningen verzonden naar de debiteur. Dit onder het mom ‘ik heb al meerdere keren gebeld’;
- Klachten van klanten die nog niet opgelost zijn of waar onze opdrachtgever nog niet op heeft gereageerd;
- De debiteur heeft al netjes betaald, maar die betalingen zijn nog niet verwerkt in de boekhouding van onze opdrachtgever;
- Facturen sturen naar oude adressen omdat die niet zijn aangepast bij onze opdrachtgever (om welke reden dan ook).
Tijdens het behandelen van deze dossiers komen wij daar achter. Dan moeten we dit weer neerleggen bij onze opdrachtgevers. Dat vertraagt de betaling natuurlijk nog meer. Heeft uw klant de rekening nog niet betaald? Kijk dan eerst eens of de bovenstaande voorbeelden op uw factuur van toepassing zijn. Zo voorkomt u dat u ons voor niets inschakelt. Staat de betaling niet op de onbekende betaallijst? Vaak kun je bijvoorbeeld heel gemakkelijk op de site van het desbetreffende bedrijf of in de Kamer van Koophandel zien of het adres nog klopt. Ook staat het vaak in de laatste mailtjes die de klant naar onze opdrachtgever heeft verzonden.
Feit is wel dat niemand het leuk vindt om een brief van een incassobureau te ontvangen als dit niet terecht is. Dit schaadt de reputatie van het incassobureau, maar ook zeker van de opdrachtgevers. U wilt toch liever niet bekend staan als een ondernemer die zijn administratie niet op orde heeft? Want zij moeten hun zaken goed voorbereid aan ons uit handen geven. Wij willen u als opdrachtgever graag ontzorgen. Met een beetje meer voorwerk heeft u als opdrachtgever geen extra zorgen en houdt u uw goede naam.