Het jaar 2018 was een goed jaar voor IBG Incasso & Creditmanagement. Dan praten we niet over de omzet, maar over het aantal ondernemers dat wij hebben kunnen helpen. Hierbij moet u denken aan ondernemers die echt serieus aan hun bedrijf werken. Die niet alleen maar denken aan fabriceren of verkopen van producten, maar die al in het voortraject met hun klanten bewust bezig zijn. Denk daarbij aan hoe u correct een overeenkomst op kunt stellen. Of aan het opmaken en screenen van de algemene voorwaarden. Maar denk vooral ook: hoe kan ik mijn klant binnen de gestelde betalingstermijn de factuur laten betalen, zeker wanneer de betalingstermijn is verstreken. Het debiteurenbeheer dus.
Vergeleken met 2017 hebben ondernemers 30% meer gebruik gemaakt van IBG Incasso voor het ondersteunen van hun debiteurenbeheer en voortrajecten. Dit waren allemaal korte trajecten van maximaal 10 bezoeken bij onze opdrachtgevers. Wij doen dit inderdaad gewoon bij onze opdrachtgever op kantoor. Daarnaast begeleiden wij de zittende debiteurenbeheerders en scholen hen bij.
Het is mooi om te zien hoe die beheerder het ineens een sport vindt om zo snel, maar ook zo correct mogelijk, het geld voor zijn werkgever binnen te willen hebben. Dit komt omdat wij medewerkers op een bepaalde manier laten luisteren. Maar we laten onze klanten ook bepaalde vragen stellen. Hieruit kun je namelijk op voorhand vaak een goede inschatting maken wat er aan de hand is en welke stappen je kunt ondernemen. Kortom, een win –win situatie.
Wilt u ook uw voortraject goed op orde hebben en wilt u ook zo snel mogelijk uw factuur betaald krijgen in het nieuwe jaar? Schroom dan niet en neem contact met ons op!
IBG Incasso & Creditmanagement uit Doetinchem. Bel 0314-200129 of mail naar info@ibgcreditmanagement.nl.