Het gaat weer beter met de economie. Bedrijven krijgen het drukker. Wij krijgen het idee dat sommige bedrijven het zelfs zo druk krijgen, dat zij hierdoor te snel en soms ook te slordig gaan werken. Hup, daar komt weer een mailtje met een bestelling. Goed, we kennen de opdrachtgever niet, maar handel is handel. Opdrachtbevestiging eruit en “gaan met die banaan”.
Wat gaat hier fout? Doordat u het druk heeft, heeft u geen offerte verstuurd en, wat belangrijker is, geen algemene voorwaarden toepasselijk gemaakt. Hebt u niet gekeken wie de opdrachtgever is? Dit kan altijd via Kamer van Koophandel, internet of zelfs via LinkedIn. Welke gezamenlijke connecties zijn er waar u eventueel informatie kunt halen? Want vertrouwen is goed, maar controle is beter.
Probeer fouten te voorkomen
Gelukkig gaat het heel vaak goed, maar als het dan fout gaat……… Probeer dit te voorkomen. Doe uzelf een plezier en maak geen valkuil voor uzelf. Laat ook een professionele indruk achter bij de klant. Offerte versturen, algemene voorwaarden erbij en dan een opdrachtbevestiging: het kan allemaal via de mail. Het hoeft niet lang te duren en als een opdrachtgever echt met u zaken wil doen omdat u kwaliteit levert, zal een dag extra vast ook geen probleem zijn.
Haastige spoed is zelden goed. IBG Incasso & Creditmanagement helpt u graag bij het inrichten van een goed lopend proces. Neem contact met ons op voor een afspraak.