Het is druk in de bouw en de installatietechniek. Heel druk zelfs. Dit is natuurlijk heel goed nieuws, maar er zit ook een negatieve kant aan. Want misschien is het wel eens te druk in sommige gevallen. En dan kunt u nog meer werk krijgen doordat u zaken niet vastlegt.
Veel bouw- of installatiebedrijven hebben namelijk een soort storingsdienst. Noem het maar de kleine klussen. Vaak worden werknemers van de bouwplaats door de werkvoorbereider of hoofdkantoor gebeld met de opdracht om naar een storing te rijden. Want storingen moeten nu eenmaal snel verholpen worden. Auto in, stukje rijden, auto weer uit, aanbellen en de storing verhelpen. Vaak wordt de monteur tussendoor nog meerdere malen gebeld en geappt met vragen of instructies om naar de volgende storing te gaan. Veel werkdruk en hectiek dus.
De klus is geklaard, de klant is blij. Snel in de auto naar de volgende klus of terug, want het is druk in de bouw. Enige tijd later ontvangt degene die de storing gemeld heeft netjes een factuur. De klant schrikt van het te betalen bedrag of stelt ineens dat de storing niet goed zou zijn verholpen. Tja, wat dan?
Allereerst heeft een klant of opdrachtgever altijd een zogenaamde onderzoeksplicht. Je kan niet zomaar zeggen “het is te duur”. Iedereen kan zelf tegenwoordig op internet kijken wat een uurloon is van een aannemer of installateur.
Maar wat belangrijker is en nog veel beter helpt in deze gevallen, is dat uw monteur een werkbriefje laat tekenen door de klant. De werkzaamheden zijn dus naar behoren verricht, geen verdere opmerkingen. Hierdoor staat u al een stuk sterker. Kleine moeite, groot plezier en wat kost nu tegenwoordig een pen en papier of een iPad?
Wilt u meer weten over hoe u de structuur binnen uw bedrijf kunt aanpassen of verbeteren zodat u zonder problemen betaald krijgt voor uw harde werk? Schroom niet en neem contact met ons op. 0314-200129 of mail naar info@ibgcreditmanagement.nl